کتاب داستانواره های ریاضی از جی. گاموف
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کتاب داستانواره های ریاضی از جی. گاموف
نوشته شده در یک شنبه 19 فروردين 1397
بازدید : 357
نویسنده : خوارزمی

پس بايستی به دنبال روش هايی بود که آموزش و يادگيری رياضيات را جذاب کند. اگر آموزش رياضيات با يک روش جالب و جذاب برای دانش آموزان همراه باشد، يادگيری موثرتری صورت می گيرد. در اين جا اين سوال پيش می آيد که کدام روش ها هستند که در آموزش رياضيات، يک فضای آموزشی جالب ايجاد می کنند؟ چگونه می توان در مباحث مختلف رياضی از اين روش ها بهره برد؟ یکی از موثرترین این روش ها استفاده از سبک داستان گونه در آموزش ریاضیات است. سالهاست نویسندگان بزرگ و توانا ایده ها، نقدها و آموزه های خود را از طریق ادبیات داستانی به خوانندگان خود ارائه می دهند. در دنیای انتزاعی ریاضیات هم می توان از ادبیات داستانی برای‌ ایجاد انگیزه در کسانی که در یادگیری‌ ریاضی مشکل دارند، استفاده کرد. “استوارت جی مورفی” متخصص آموزش‌ دیداری، معتقد است: «بسیاری از کودکان‌ در یادگیری ریاضیات مشکل دارند. بعضی‌ از آن‌ها ویژگی‌های دیداری دارند و در دریافت مفاهیم ریاضی از طریق آموزش‌ شفاهی و عددی با دشواری روبه‌رو هستند. یادگیری ریاضی در دوران تحصیل، مشکل حاد بسیاری از کودکان است. با کتاب‌های داستانی که دارای‌ مفاهیم ریاضی هستند، می‌توان ریاضیات‌ را وارد زندگی کودکان و نوجوانان کرد. آمار نشان می‌دهد که بعضی از دانش‌آموزان‌ در درس‌های علوم و ریاضی بیش‌تر از دیگران موفقیت دارند. برای بسیاری از مردم ریاضی فراتر از یک موضوع ساده است و رابطی بین آن‌ها و مفاهیم نضباطی است. دربارهء «اضطراب ریاضی»، از نوجوانان و جوانان زیاد شنیده‌ایم. هنوز میلیون‌ها دانش‌آموز اجازه می‌دهند، ترس‌ از ریاضی یادگیری مطلوب آن‌ها را محدود کند. نگرانی از آموختن ریاضی قبل از نوجوانی و بلوغ شروع می‌شود؛ یعنی زمانی‌ که هنوز دانش‌آموزان کوچک هستند. ادبیات و هنر می‌تواند این نگرانی‌ها را تا حدودی کاهش دهد و راه‌های مهیجی را برای درک ریاضی و مفاهیم آن پیش پای‌ همه بگشاید.

 

کتاب داستانواره های ریاضی کتابی است هم برای یادگیری نکته های تازه ای از ریاضیات و هم برای هوش آزمایی. هر داستانواره کتاب از دو بخش تشکیل می شود: در بخش اول یک مسئله معماگونه ریاضی به صورت یک داستان بیان می شود و در بخش دوم به صورت جداگانه، راه حل آن مسئله به زبان ساده بازگو می شود. به خواننده توصیه می شود پس از خواندن بخش نخست هر داستانواره کتاب را ببندد و برای یافتن راه حل مسئله اندیشه خود را بکار اندازد. پیشگفتار و گفتار پایانی کتاب نیز هر کدام مسئله جالبی را در بر دارند.

کتاب در اصل با زبان انگلیسی و با نام Puzzle-Math (به فارسی: معماهای ریاضی) منتشر شده است.

 

      


:: موضوعات مرتبط: عمومی , ریاضی دانان , زیبایی ریاضی , کتاب های ریاضی-فارسی , ,
:: برچسب‌ها: داستان , جی , گاموف ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: